طراحی سایت - سئو سایت

طراحی سایت - سئو سایت - بهینه سازی سایت

طراحی سایت - سئو سایت

طراحی سایت - سئو سایت - بهینه سازی سایت

طراحی سایت - طراحی وب سایت - ساخت سایت- سئو سایت - بهینه سازی سایت -سئو و بهینه سازی سایت

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راه اندازی و روش به کارگیری بوستر پمپ ها

راه اندازی و روش به کارگیری بوستر پمپ ها , طریقه راه اندازی و نحوه استفاده از بوستر پمپ ها , نگهداری و تعمیرات بوستر پمپ به بهترین شکل | صنعت فا : اگر بخواهبم که به معنی لغوی کلمه بوستر پمپ (Booster pump) اشاره کنیم این کلمه در لغت به معنای پمپ تقویت کننده است و دستگاهی که باعث افزایش فشار در پمپ می شود. علاوه بر این موارد از بوسترپمپ در ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﭘﻤﭙﺎژ ﺑﺮای ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻓﺸﺎر ﻛﻨﺘﺮل ﺷﺪه آب اﺳﺘﻔﺎده می شود .

راه اندازی و روش به کارگیری بوستر پمپ

لیست قیمت و انواع برند پمپ آبرسانی در صنعت فا : پمپ آب

فهرست مطالب

نحوه راه اندازی بوستر پمپ ها

این سیستم قادر است تا به بهترین نحو ممکن برای بهینه سازی فشار بالای آب را برای بهره وری پاک کننده تامین کند. این سیستم به نحوی نیست که خود به خودد شروع به کار کند بلکه زمانی شروع به کار می کند که پمپ تصفیه کننده مخزن روشن شود. نکته مهم این که بسیار ممکن است که بدون پمپ تصفیه کننده راه اندازی بوستر پمپ آسیب جدی را به بوستر پمپ وارد کند. یکی از مهم ترین علت های خروج بوستر پمپ از گارانتی استارت و راه اندازی های نابجا است که باعث خروج بوستر پمپ از گارانتی می شود. در این مبحث ما برای آشنایی بیشتر شما درباره نحوه راه اندازی صحیح این بوستر پمپ ها اطلاعاتی را در اختیار تان قرار خواهیم داد.

اجزای تشکیل دهنده ی بوستر پمپ

  • پمپ شیر یک طرفه پرشرسوئیچ
  • الکترو موتور صافی مائو متر
  • شاسی مادر یا اصلی لرزه گیر اتصالات تبدلی
  • شاسی فرعی تابلوی برق کنترل اتصالات کوپلی
  • کلکتور مکش و دهش مخزن دیا فراگمی مغزی ،پیچ و مهره ،ماسوره
  • شیر قطع و وصل سنسور فشار کابل های ارتباطی
  • ممکن است که در بسیاری از بوستر پمپ ها این اجزا تغییر کند.

نصب و مونتاژ بوستر پمپ

همان طور که در جدول بالا اشاره کردیم مهم ترین قطعات بوستر پمپ ها شامل :

الکترو پمپ و شاسی و شیر آلات و کلکتور مکش و دهش ، تابلوی برق و منبع دیافراگمی می باشند.

برای نصب و راه اندازی بوستر پمپ ها بهتر است تا به نکات زیر توجه کنید این نکات عبارتند از :

  1. یک تکنسین ماهر باید برای نصب بوستر پمپ وارد عمل شود و این تکنسین ماهر حتما که باید در زمینه ی نصب وپشتیبانی بوستر پمپ مهارت لازم را داشته باشد.
  2. با توجه به وزن بوستر پمپ ها و جهت استقرار شاسی مادر بوستر پمپ به فونداسیون مناسب نیاز است. استفاده از لاستیک های سراسری زیر شاسی مادر جهت عدم انتقال ارتعاشات دستگاه بوستر پمپ به فونداسیون توصیه می شود.
  3. نصب بوستر پمپ حتما باید در یک فضای بسته و دور از تغییرات محیطی شدید نصب گردد.
  4. بهتر است تا برای دسترسی سریع به شیر فلکه های بوستر پمپ و تابلو برق بوستر پمپ این شیر ها باید در دسترس باشد.
  5. باید که مجموع فشار ورودی دستگاه و فشار تولیدی از فشار مجاز قابل تحمل اجزا بیشتر نباشد.و این فشار با PN نرمال اجزای دستگاه مطابق باشد.
  6. جهت تعمیرات و امکان تعویض قطعات بهتر است تا در اطراف بوستر پمپ فضای کافی فراهم آید.
  7. باید مراقب بود تا به هیچ عنوان در حمل بوستر پمپ یا الکترو پمپ هیچگونه ضربه یا شوکی بر آنها وارد نیاید چون که سیل مکانیکی و قطعات دیگر بوستر پمپ بسیار آسیب پذیر هستند.
  8. درست بر روی فونداسیون شاسی مادر است که بوستر پمپ به صورت محکم متصل شده و از طریق اتصال پیچ کردن در فونداسیون (Roll Bolt) نصب می شود.
  9. بهتر است تا نهایت دقت را در بوستر پمپ هایی که صافی یا لرزه گیر به صورت مجزا جهت نصب بر روی کلکتور مکش و دهش فرستاده دقت فرمایید و بهتر است تا نسبت به نصب آن ها حتما اقدام نمایید.
  10. حتما باید در بوستر پمپ های دور ثابت و دور متغیر منبع دیافراگمی نصب شود. باید که نزدیک ترین محل به بوستر پمپ را برای نصب محل نصب منبع انتخاب کرد و به هیچ وجه بین منبع و بوستر پمپ فاصله نداد.
  11. بهتر است تا از طریق شیلنگ های فشار قوی یا لوله کشی مناسب منبع دیافراگمی را به زیر کلکتور دهش وصل کنید . و نکته مهم که باید آن را رعایت کنید این است که شیر فلکه ی جداکننده ، سه راهی و شیر تخلیه در ترکیب اتصال منبع به بوستر پمپ به کار گرفته شود و تا زمانی که نیاز به تست هوای داخل منبع می باشد، می توان از سیستم بوستر پمپ منبع را از طریق شیر فلکه جدا کرد و نسبت به تخلیه ی آب داخل منبع و سنجش فشار باد منبع اقدام نمود.
  12. یکی از جدی ترین آسیب هایی که ممکن است به وجود بیاید این است که از آن جایی که سنسور فشار یک قطعه بسیار حساس است از همین رو هم بستن ان به صورت غیر اصولی و سفت کردن آن روی بوشن باعث آسیب جدی به آن می شود.
  13. معمولاً از طرف شرکت بسیاری از اتصالات صورت گرفته مثل تابلوی برق و فرمان روی شاسی مادر بوستر پمپ و کابل کشی مناسب بین الکترو موتور و تابلو که انجام گرفته است اما در صورتی که تابلو به صورت ایستاده باشد و یا اگر شما می خواهید که تابلوی کوچک را بر روی دیوار نصب کنید ، بهتر است که آن را در محل مناسبی قرار دهید.
  14. بهتر است تا در سیستم های دور ثابت مانومتر، پرشر سوئیچ و در سیستم های دور متغیر سنسور فشار را در روی کلکتور دهش بر روی بوشن های تعبیه شده نصب کنید. از آن جایی که سنسور فشار یکی از قطعه های بسیار حساس است و این زمانی که به صورت غیر اصولی بر روی بوشن نصب شود باعث صدمه دیدن جدی به آن می شود.
  15. حتما باید دقیقاً و طبق نقشه ترمینال تابلو سیم های الکترو موتور ها ، سنسور، پرشرسوئیچ وکنترل سطح را نصب کرد. وروردی یا خروجی در ترمینال های تابلو برق ۲۲۰ ولت و یا ۲۴۰ ولت می باشند. در نتیجه اتصال نادرست باعث آسیب دیدن دستگاه ها ( خصوصاً بوستر پمپ ) می شود.
  16. بهتر است تا در صورت نصب تابلو بر روی دیوار یا نصب آن از کابل های معتبر را با سایز استاندارد از داخل سینی و یا با استفاده از سیم خرطومی لاستیکی بین الکترو موتور ها و تابلوی برق به صورت ایستاده ، نصب نمایید. از یک سیم چهار رشته در راه اندازی تک ضرب و از دو سیم ۴ رشته راه اندازی ستاره – مثلث استفاده می گردد.
  17. در سیستم های دور متغیر سنسور فشار نصب می گردند. از ترمینال ۱ و ۲ سنسور به ترمینال های مربوطه متصل می گردند. جا به جایی در اتصال ترمینال ها به علت مثبت و منفی بودن سیم ها در سنسور باعث عدم کارکرد دستگاه می گردد.
  18. پس از نصب بوستر پمپ ، به منبع ذخیره کلکتور مکش بوستر پمپ متصل می گردد. پمپ های سانتری فیوژ لازم به ذکر است که دارای مکش منفی بسیار کمی هستند. بهتر است برای نصب بوستر پمپ محل مناسبی را به گونه ای انتخاب کرد که آب منبع ذخیره بر پمپ ها سوار باشند.

۱۹/ دو دستگاه پرشر سوئیچ روی کلکتور دهش در بوستر پمپ های دور ثابت نصب می شود که آن ها جهت تعیین حداقل و حداکثر فشار بوستر پمپ به کار گرفته می شوند. در پرشر سوئیچ های دیگر دو گیج ( gage) وجود دارد. گیج اصلی و دیگر که نشان دهنده ی میزان اختلاف فشار است.

  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

تامین برق اضطراری با دیزل ژنراتور

تامین برق اضطراری با دیزل ژنراتور , دیزل ژنراتور در نیروگاه برق , نیروگاه دیزلی : هر کشوری برای تامین انرژی های مورد نیاز خودش نیاز به نیروگاه های است که یکی از مهم ترین آن ها نیروگاه های برق در مناطق یک کشور است. می توان انرژی لازم برای تامین برق یک شهر را از طریق نیروگاه های برق شهری فراهم آورد ؛ و به این صورت است که می شود به خانه ها ، کسب و کارها ، مدارس ، بیمارستان ها ، هتل ها و بسیاری از جا های دیگر برق را انتقال داد. درست است که نیروگاه ها مسئول این برق رسانی هستند اما گاهی اوقات ممکن است که نیروگاه های برق هم دچار مشکلات فنی شده و موجب بروز کمبود برق و قطعی در شبکه توزیع شود. یکی از ضروری یات این امر هم تامین برق اضطراری است که برای تولید برق و هم برای سایر مراکز مصرف کننده برق ، در مراکز نیروگاهی بسیار مهم و الزامی می باشد.

تامین برق اضطراری با دیزل ژنراتور

لیست انواع برند های موتور دیزل و دیزل ژنراتور در صنعت فا : دیزل زنراتور کوپله فابریک

فهرست مطالب

نیروگاه دیزلی

در کشور ما هم مثل سایر کشور های دیگر جهت تامین برق به صورت دائم و یا اضطراری برخی از نیروگاه ها از دستگاه های بسیار قوی از جمله دیزل ژنراتور که دارای توان و قدرت بالایی است استفاده می کنند. در کشور ما هم به این نیروگاه ها به اصطلاح نیروگاه دیزلی گفته می شود. این نیروگاه های دیزلی باید که دارای قدرت بسیار بالایی باشند تا که بتوانند تامین کننده برق در هزاران خانه باشند. پس متوجه شدید که با این که تامین برق مناطق شهری مهم است و صرفا برای مراکزی همانند بیمارستان ها، دانشگاه ها یا سایر بخش های دولتی و خصوصی تامین برق اضطراری بسیار حائز اهمیت می باشد اما باید گفت که تامین انرژی خود نیروگاه های برق بسیار پر اهمیت تر و حائز اهمیت تر است.

دیزل ژنراتور در فناوری اطلاعات و ارتباطات

همان طور که می دانیم امروزه بزرگ ترین پل ارتباطی ما با سایر نقاط دنیا سیستم های مخابراتی است ؛ که امروزه نقش بسیار زیادی را در صنعت نیز دارد و از این رو در تمامی کسب کار ها ، نگه داری خطوط ارتباطات یک امر بسیار حیاتی و مهم محسوب می شود. سیستم های اداری و بانکی امروزه با این روش تمام نیاز های روزمره ما را پاسخ گو هستند و از همین رو هم می توان بانک ها و سیستم های توزیع شده را در این باره مثال زد.

این تکنولوژی ها باعث پیشرفت در بسیاری از مراحل زندگی شده است و برای زنده نگه داشتن تمامی این تکنولوژ ی ها فراموش نکنیم که وجود برق اولین و مهم ترین امر حیاتی است. تامین مولد برق اضطراری هم اینک برای تمامی مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در اولویت است و از همین رو هم این مراکز تمامی این اطلاعات را در برنامه کاری خود قرار داده اند. برای مراکز دیتا سنتر وجود مولد های برق یک امر بسیار و از این رو مهم و حیاتی محسوب می شود. در این بخش وجود دیزل ژنراتور برای تامین جریان برق اضطراری کمک های بسیار حیاتی را انجام داده است.

  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

قسمت های مختلف بوستر پمپ

انواع قسمت های مختلف بوستر پمپ : در این بخش اطلاعات کاملی را درباره ی اجزاء مختلف بوستر پمپ و طریقه ی نگهداری ارائه شده است با مطالعه دقیق این بخش می توانید که اطلاعات کامل و جامعی را در این باره به دست بیاورید.

قسمت های مختلف بوستر پمپ

فهرست مطالب

پمپ بوستر پمپ

  1. حتما که باید از وجود آب در پمپ اطمینان داشت و این که در پمپ ها آب ورودی باید کاملاً تمیز باشد زیرا که در صورت خشک کار کردن ، پمپ به آن یک اسیب جدی وارد می شود.
  2. بهترین نوع کارکرد پمپ زمانی است که آن ها در حالت تعادل و با صدای طبیعی و عمل کرد روانی را داشته باشند. و وجود هر گونه صدای غیر طبیعی در پمپ وجود یک مشکل اساسی را نشان می دهد که در صورت بروز چنین عارضه ای بهتر است تا پمپ را سریعا از مدار خارج کرد و سپس به بررسی مشکل و حل آن اقدام کرد.
  3. باید مطابق با مدارک پمپ ،فشار خروجی پمپ بهم یکسان باشد و صورتی که پمپ فشار لازم را نتواند که تولید کند حتما باید نسبت به رفع عیب آن اقدام شود.
  4. مهم ترین اهمیت در صحیح کار کردن پمپ جهت چرخش الکتروم وتور و به تبع ان پمپ، است. زیرا در صورت کارکرد بر عکس پمپ باعث می شود تا بر پمپ ها اثرات مخرب زیادی وارد شود.
  5. جدی ترین آسیب برای پمپ در زمان خاموش و روشن شدن بیش از حد مجاز پمپ است که این با توجه به سایز پمپ معمولاً ۲۰ بار در ساعت است که این کار باعث آسیب دیدن چندین قطعه ی پمپ می شود. در صورتی که چنین حالاتی را مشاهده کردید حتما باید در رفع اشکالات اقدام کنید و سریعا برای جلوگیری از آسیب کلی به سیستم بر آمد.
  6. باید برای جلوگیری از یخ زدگی پمپ اگر که در فضایی باشد که احتمال یخ زدن آب در آن زیاد است باید راهکار هایی را بیاندیشید.
  7. در صورتی که شما برای مدت طولانی لازم ندارید تا از پمپ استفاده کنید بهتر است تا آب موجود در پمپ را تخلیه کنید. اما در صورتی که امکان تخلیه ی پمپ وجود ندارد هفته ای یک بار هم که شده باشد بهتر است تا پمپ را باز کنید تا به این شکل پمپ سالم بماند.
  8. در صورتی که پمپ گیر پاژ کرده باشد و پمپ به همین علت خاموش باشد بهتر است تا برای خارج کردن از این حالت با پیچ گوشتی یا آچار ، مهره ی روی پمپ را کمی بچرخانیم تا از آن حالت خارج شود.
  9. از روشن کردن پمپ در صورت بسته بودن شیر فلکه ی خروجی، برای بیشتر از چند ثانیه کوتاه بپرهیزید. فقط جهت تست بوستر پمپ است که از حالت دستی پمپ ها و یا مواقعی است که سیستم دچار اتفاقی شده است. استفاده از حالت دستی در پمپ به صورت طولانی مدت باعث آسیب دیدن پمپ ها خواهد شد.

در صورتی که جریان ورودی آب داغ باشد حتما باید از حداقل فشار لازم اطمینان حاصل نمایید.

انواع بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی در : بوستر پمپ صنعت فا

الکترو موتور بوستر پمپ

  1. وجود تابلوی برق بیشتر برای کارکرد صحیح الکترو موتوراست که این تابلو برق باید به فیوز مجهز باشد که علاوه بر فیوز باید به کنتاکتور ، بیمتال و کنترل فاز مجهز باشد. در صورتی که هر کدام از اجزا عمل کرد صحیحی را نداشته باشند موجب سوختن الکترو موتور می شود.
  2. باید با درجه ی عایق بندی موتور و کلاس کارکرد موتور میزان رطوبت و گرمای محیط مطابقت داشته باشد.
  3. یکی دیگر از علت های خرابی و سوختن موتور سر بندی غیر اصولی و خارج از پلاک موتور است که باعث سوختن الکترو موتور می شود.
  4. بر روی پلاک موتور اندازه و مقدار کارکرد موتور درج شده است که در صورت کارکرد خارج از توان و یا خروجی خارج از فرکانس مندرج در روی پلاک موتور باعث خرابی می شود. توان مورد نیاز پمپ باید با توان الکترو موتور مطابقت داشته باشد.
  5. یکی دیگر از علت های سوختن موتور خاموش و روشن شدن غیر منطقی موتور است که باعث سوختگی موتور می گردد.
  6. نیاز به گریس کاری جهت بلبرینگ در برخی الکترو موتور های بزرگ ضروری می باشند که نسبت به انجام این امر باید به صورت دوره ای اقدام شود.
  7. از نظر ساعت کارکرد بلبرینگ های موتور دارای عمر مشخصی هستند. که زمان تعویض بلبرینگ زمانی است که صدای غیر طبیعی شنیده شود در این زمان باید نسبت به تعویض بلبرینگ اقدام کرد.

شیر یک طرفه بوستر پمپ

بوستر پمپ شیر یک طرفه در واقع یکی از حساس ترین قطعات الکترونیکی است که برای جلوگیری از برگشت آب از خط دهش به پمپ در خروجی هر پمپ استفاده می گردد. یکی از جدی ترین اسیب ها عمل کرد نا صحیح این شیر است که موجب برگشت آب و از همین رو سبب آسیب دیدن بوستر پمپ می شود. در صورت ناقص کار کردن این شیر مشکلاتی مثل : بالا نرفتن فشار سیستم ، فشار آمدن به پمپ ها و معکوس چرخیدن پروانه ی پمپ در حالت خاموش است. حتما باید آب بندی کامل شیر یک طرفه به طور دقیق کنترل شود و از ورود اجسام خارجی مثل سن گریزه یا شن یا ماسه که در صورت ورود و جمع شدن در محل شیر یک طرفه از آب بندی کامل جلوگیری می کند. شیر یک طرفه باید از سیستم جدا شده تا این مشکل حل شود اما دیسک یا دریچه، در صورت خوردگی حتما باید تعویض شود.

صافی بوستر پمپ

در قسمت مکش هر پمپ یا روی کلکتور ورودی نصب صافی حتما توصیه می شود. طی زمان های مشخص کنترل توری صافی هم لازم است تا اگر مشکلی در صورت گرفتگی و مسدود شدن به وسیله ی اجسام یا ذرات، برگ یا هر شیء موجود در روی آب ورودی صورت بگیرد حتما سیستم تخلیه و تمیز شود. در صافی ها توری به راحتی قابل کنترل و یا قابل تعویض است. نصب صافی بر روی کلکتور مکش در بوستر پمپ های آتش نشانی خلاف استاندارد است. زیرا که اگر صافی دچار گرفتگی شود در این جا عمل کرد کل بوستر پمپ دچار اختتلال می شود.

شیر پروانه ای و شیر اصلی بوستر پمپ

به منظور امکان خارج کردن و وارد کردن پمپ به مدار در هنگام خرابی و تعمیر و یا تعویض پمپ با باز و بسته کردن شیر ها در ورودی و خروجی هر پمپ شیر پروانه ای و شیر اصلی بوستر پمپ وجود دارد . بایستی که شیر فلکه ها در حین باز و بسته شدن به دقت باز و بسته شوند و در بیشتر اوقات هم از نظر کارایی و داشتن اطمینان از سالم بودن باید واشر آن ها کنترل شود در هنگام بسته بودن شیر ها آب بندی کامل است. یکی از علت های هرز شدن فلکه پیچاندن متوالی و ممتد فلکه است. باید در زمانی که پمپ در مدار است اطمینان کامل را نسبت به باز بودن شیر فلکه ی ورودی و خروجی داشت. زیرا که در صورت عدم باز بودن صدمات جدی به پمپ وارد می شود.

منبع دیافراگمی بوستر پمپ

  1. یکی از اجزای ضروری سیتم منبع دیافراگمی بوستر پمپ است که معمولا برای جلوگیری از خرابی و لرزش سیستم که ناشی از ضربه است و همچنین برای نرم کار کردن سیستم به کلکتور دهش بوستر پمپ متصل می گردد.
  2. حتما باید سه ماه یک دفعه، فشار باد منبع دیا فراگمی کنترل شود از آن جایی که فشار باد مخزن کم باشد کارایی بوستر پمپ افت شدیدی می کند. پس بهتر است تا جهت کنترل باد منبع شیر جدا کننده منبع از بوستر پمپ را ببندید در این صورت از طریق شیر تخلیه آب از درون منبع خارج می شود. باد منبع دیا فراگمی از طریق گیج های فشار کنترل می شود.
  3. فشار باد منبع باید حدود ۱ بار کمتر از فشار استارت پمپ باشد. بطور مثال در صورتی که فشار روشن شدن پمپ ها در ۷ بار باید ۶ بار باشد.
  4. زیاد بودن فشار بوستر پمپ باعث می شود تا از مخزن با فشار کاری ۱۶ بار استفاده شود و به این ترتیب از ترکیدن و خرابی تیوپ جلوگیری شود.

تابلو برق

تابلو برق از اجزای مهم بوستر پمپ می باشد و طریقه ی نگهداری آن در دوام و عمر آن بسیار تاثیر گذار است.

  1. باید از قرار دادن تابلو برق همانند سایر وسایل الکترونیکی در رطوبت پرهیز کرد و تابلو برق بهتر است که در مکانی دور از نور خورشید قرار بگیرد.
  2. حتما باید برق ورودی در محدوده ی مجاز ولتاژی باشد
  3. تنظیم کنترل فاز ها باید در محدوده ی مجاز انجام بگیرد تا به این ترتیب ورود ولتاژ به تابلو بیش از اندازه نباشد.
  4. باید طبق پلاک الکترو موتور بیمتال ها یا کلید های حرارتی اتوماتیک برای هر الکترو موتور قابل تنظیم باشند به این ترتیب که در صورت آمپر غیر مجاز ، بیمتال یا کلید حرارتی سریعا اعلام خطا کند و بعد از آن الکترو پمپ متوقف شود.
  5. در صورتی که تعداد خاموش و روشن شدن ها بسیار زیاد و بیش از حد باشد، برای جلوگیری از سوختن کنتاکتور ها بهتر است تا بوستر پمپ را خاموش نمایید.
  6. در صورتی که یکی از قطعات خراب و یا سوخته باشد بهتر است که نسبت به تعویض آن سریعا اقدام کنید و از یک سره کردن مدارات جداً خود داری نمایید.
  7. در بوستر پمپ های دور متغیر جهت تغییر فرکانس اینورتور را نصب می کنند. و پانل نمایش گر را بر روی اینورتور ها نصب می کنند که پارامتر مختلف نمایشی را می توان بر روی آن مشاهده کرد و تنظیمات نیز می تواند از روی انها صورت گیرد.
  8. جهت کنترل بوستر پمپ در بوستر پمپ های دور ثابت از PLC استفاده می شود .معمولا plc ظیفه ی روشن و خاموش کردن پمپ ها را دارد و به این صورت که تا زمانی که در شبکه ی مصرف فشار در حد مطلوب باشد و در هر تغییر روشن پمپ سیکل استهلاک را به بین پمپ تقسیم و به حداقل می رساند.
  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور , چک لیست معمول روزانه , هفتگی و ماهانه برای نگهداری و تعمیرات انواع موتور دیزل و ژنراتور های بزرگ | صنعت فا

  • دوره زمانی : روزانه ( به هنگام بهره برداری )
  • دوره زمانی : هفتگی
  • دوره زمانی : ماهانه

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

لیست قیمت انواع دیزل ژنراتور کوپله در صنعت فا : دیزل زنراتور کوپله فابریک

فهرست مطالب

دوره زمانی : روزانه ( به هنگام بهره برداری )

  1. بهتر است تا به هنگام کار و اطمینان از عدم وجود صدا و لرزش غیر عادی دیزل ژنراتور حتما بررسی و بازدید شود
  2. کنترل سیستم خنک کننده سیم پیچ ژنراتور باید بررسی شود
  3. بررسی موتور دیزل از نظرکنترل سیستم خنک کننده
  4. طبق دستور العمل و توصیه کارخانه سازنده بررسی و بازدید از درجه حرارت آب رادیاتور و اطمینان از عدم افزایش آن از مقدار مجاز
  5. طبق دستور العمل و توصیه کارخانه سازنده بررسی و بازدید از درجه حرارت اگزوز دیزل ژنراتور و اطمینان از عدم افزایش آن از مقدار حداکثر مجاز
  6. طبق دستورالعمل و توصیه کارخانه سازنده بررسی و بازدید و کنترل و ثبت لرزش تمام قسمتهای مختلف و تعیین شده دیزل ژنراتور و اطمینان از عدم افزایش آنها از مقادیر مجاز
  7. برای اطمینان از متعادل بودن مقادیر ولتاژ و جریان خروجی دیزل ژنراتور ( هرسه فاز ) باید مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد.
  8. ولتاژ و جریان تحریک ژنراتور و اطمینان از نرمال و عادی بودن مقادیر ( متناسب با میزان بار دیزل ژنراتور ) حتما باید بررسی و کنترل شود
  9. توان اکتیو و راکتیو دیزل ژنراتوربرای اطمینان از عدم افزایش آنها از مقادیر مجاز باید بررسی و کنترل شود.
  10. برای اطمینان از عدم افزایش و یا کاهش فرکانس ژنراتور از مقادیر مجاز باید مورد بررسی و بازدید قرار بگیرد
  11. ضریب قدرت ژنراتور و اطمینان از عدم منفی شدن ( اثر خازنی ) ضریب قدرت در مراحل مختلف باردهی دیزل ژنراتور بهتر است تا بررسی شود.
  12. اطمینان از باز بودن دمپر جلوی رادیاتور دیزل ژنراتور باید مورد بررسی قرار بگیرد.

دوره زمانی : هفتگی

  1. برای اطمینان از مناسب بودن کمیت و کیفیت روغن موتور باید طبق ساعت کارکرد و دستورالعمل های فنی شرکت سازنده روغن موتور دیزل بررسی شود.
  2. بررسی و بازدید از و برای اطمینان از کافی بودن سطح آب رادیاتور و عدم وجود نشتی در اتصالات باید که آب رادیاتور و اتصالات آن مورد بررسی و بازدیدد قرار بگیرد
  3. برای اطمینان از پر بودن مخزن گازوئیل و عدم وجود نشتی در اتصالات مربوطه مخرن گازوئیل موتور دیزل باید مورد بازدید و بررسی قرار بگیرد.
  4. برای جلوگیری از عدم گرفتگی سطح رادیاتور موتور دیزل و تمیز نمودن سطح رادیاتور با بلوور یا هوای صنعتی البته در صورت نیاز بررسی و کنترل و بازدید حتما ضروری است.
  5. برای جلوگیری از عدم نشتی روغن ار قسمت ها و قطعات مختلف موتور دیزل باید این موارد بررسی و کنترل و بازدید شود.
  6. برای اطمینان از عدم وجود هر گونه آلودگی باید کلیه سطوح دیزل ژنراتور بوسیله بلوور یا هوای صنعتی , پارچه تنظیف , برس موئی تمیز شوند.
  7. بهتر است تا حداقل دو بار در هفنه و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه دیزل ژنراتور را برای کنترل و بازدید از قسمت های مختلف دیزل ژنراتور و اطمینان از صحت عمل کرد کلیه قسمت ها به کار انداخت.
  8. برای اطمینان از صحت عملکرد دیزل ژنراتور باید پمپ روغن موتور دیزل ژنراتور بررسی شود.
  9. برای اطلاع از وضعیت باتری های ژنراتور بهتر است تا بازدید و کنترل و بررسی این باطری ها را چک کرد تا از مناسب بودن وضعیت آنها اطمینان پیدا کرد

دوره زمانی : ماهانه

  1. طبق دستور العمل فنی مربوطه اندازه گیری مقاومت سیم پیچ استاتور دیزل ژنراتور بوسیله میگر ۱۰۰۰ v
  2. برای اطمینان از محکم بودن کنترل و بازدید از اتصالات الکتریکی جعبه اتصال کابل های قدرت دیزل ژنراتور
  3. برای اطمینان از عدم وجود هر گونه تغییر رنگ , ترک خوردگی , شکستگی و سوختگی بهر است که کنترل و بازدید و بررسی جدی را برای محل اتصال کابلشوی قدرت به شینه های قدرت دیزل ژنراتور انجام داد.
  4. کنترل و بازدید از وضعیت روان کاری یاتاقان ها و گریسکاری مجدد آنها
  5. کنترل و بازدید و بررسی و برای اطمینان از سالم بودن دمپینگ های پلاستیکی ( لرزه گیر ) بین پایه و فنداسیون دیزل ژنراتور
  6. در صورت نیاز و طبق دستور العمل شرکت سازنده بهتر است تا فیلتر های هوا و روغن سر زمان کنترل و بررسی شود.

بیشتر بدانید : موتور دیزل

  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

سیستم کنترلی بوستر پمپ آتش نشانی با محرکه دیزلی

سیستم کنترلی بوستر پمپ آتش نشانی با محرکه دیزلی

  1. خصوصیات
  2. پوشش
  3. راه اندازی و کنترل
  4. تجهیزات سیگنال و آلارم
  5. اتصالات و سیم کشی

سیستم کنترلی بوستر پمپ آتش نشانی

لیست کامل قیمت انواع بوستر پمپ آتش نشانی : بوستر پمپ

فهرست مطالب

خصوصیات

  • می بایست که کنتر لرها به طور ویژه برای کارکرد بوستر پمپ آتش نشانی با محرکه دیزلی ساخته شوند.
  • حتما باید قبل از ارسال از کارخانه توسط سازنده تمام سیستم کنترلی باید مونتاژ ، سیم کشی و تست گردند.
  • تمام کنترلر ها باید دارای علامت Diesel Engine Fire Pump Controller باشند و در محل مناسبی نام سازنده دستگاه درج گردیده باشد.

پوشش

  • تا جایی که عملاً امکان دارد باید که کنترلرنزدیک دیزل موتور و در کنار آن نصب گردد.
  • محل نصب کنترلر باید در محلی باشد که محافظت زیاد باشد تا که امکان هیچ خرابی ناشی از پاچیدن آب از بوستر پمپ ها و یا اتصالات دیگر نباشد.
  • می باستی که پوشش مطابق با استاندارد NFPA 70 باشد.

راه اندازی و کنترل

  • می بایستی که راه اندازی و کنترل به صورت اتوماتیک و یا غیر اتوماتیک صورت بگیرد
  • حتما نباید که منبع تغذیه اولیه کنترلر برق ac باشد
  • مدار کنترل در زمانی که سیستم کنترل فشار آب استفاده می شود حتما باید سوئیچ فشاری را داشته باشد که این سوئیچ مستقل از تنظیمات بالا و پایین کالیبراسیون باشد.

تجهیزات سیگنال و آلارم

حتما می بایست که نشان گرها و آلارم های جداگانه ای برای حالات زیر وجود داشته باشد :

  • آلارم مخصوص برای از کار افتادن استارت اتوماتیک موتور
  • به خاطر سرعت غیر مجاز Over speedو خاموش شدن موتور
  • نشان گر خرابی باتری
  • برای از کار افتادن شارژر باتری
  • در سیستم روان کاری ، فشار بسیار پایین روغن
  • دمای سیستم خنک کاری

اتصالات و سیم کشی

  • باید در کنترلر اجزای سیم کشی به صورتی باشد که برای کارکرد دائم مناسب باشدNEMA MG-1 باشند.
  • باید که تمام الکترو موتور ها جهت کارکرد دائم مناسب باشند.
  • نباید که سرویس فاکتور موتور ها کمتر از ۱٫۱۵ باشند.
  • الکترو موتور ها می بایست که در مواقعی که امکان پاشش آب باشد، از نوع TEFC باشند.
  • می بایست که منبع قدرت یدکی برای مواقعی که عدم قطعیت در تأمین برق وجود دارد، حتما تأمین شود.
  • منبع انرژی باید که الزامات استاندارد NFPA 110 را برای وقتی که ژنراتور برای تأمین برق الکتروبوستر از پمپ استفاده می کند را داشته باشد.

لیست انواع برندهای پمپ در صنعت فا : پمپ

برای پمپ های آتش نشانی ۲۰ منحنی مشخصه بوستر به صورت زیر تعریف می شود :

هد شات اف : هد نقطه شات اف برای تمامی انواع بوستر پمپ، نباید که از ۱۴۰درصد و هد نقطه کاری خود تجاوز نماید.

دبی و فشار نقطه کاری : باید از محل تلاقی دبی و فشار نقطه کاری و یا بالاتر از این نقطه منحنی مشخصه بوستر پمپ عبور نماید. به این صورت که تلرانس منفی برای بوستر پمپ در بوستر پمپ های آتش نشانی مجاز نمی باشد.

بار اضافی : در دبی های بیش از ۱۵۰درصد نقطه کاری ، معمولا منحنی عملکرد بوستر پمپ باید به گونه ای باشد که بیش از ۶۵ درصد هد بوستر پمپ افت نکند.

تأثیر طراحی پروانه روی منحنی عمل کرد بوستر پمپ های آتش نشانی : در بوستر پمپ ها بر اساس نوع کاربردشان برای هدهای پایین، متوسط و بالا پروانه ها طراحی می شوند.

سایر خصوصیات بوستر پمپ های آتشنشانی

  • باید که برای آب تمیز تمام اندازه گیری ها و محاسبات حتما با دمای ۲۰درجه سانتی گراد انجام شود.
  • اما برای حالتی که دبی به ۱۵۰درصد نقطه کاری می رسد، در این مقدار باید توان مورد نیاز موتور مشخص شود و در این صورت کارفرما می تواند که بر اساس این حالت نامی محرکه را انتخاب کند.
  • سازنده حتما باید برای اطمینان از عملکرد بوستر پمپ ها هر بوستر پمپ را با آب جداگانه تست نماید و بعد از آن می تواند که گواهینامه های تست آن ها را ارائه نماید. منحنی عمل کرد، توان جذبی موتور و منحنی بازده در گواهینامه تست می بایست که نشان داده شود.
  • نباید از بوستر پمپ های سانتریفوژ در مواقعی که بوستر پمپ می بایست مکش منفی را انجام دهد استفاده نمود.
  • باید که پلاک جداگانه ای را هر بوستر پمپ داشته باشد. فشارکاری ، دبی نقطه کاری، سرعت چرخش و فاکتور های عمل کرد موتور حتما باید در بوستر پمپ ذکر گردد.
  • در سمت رانش و مکش هر بوستر پمپ می بایستی که فشار سنج باشد.
  • باید که پوسته هر بوستر پمپ دارای شیر فشار شکن باشد.

سایر اجزا دورانی بوستر پمپ و کوپلینگ موتور بوستر پمپ باید که مجهز به محافظ باشد ۲۰NFPA باشند که چهار گونه هستند :

  1. بوستر پمپ های سانتریفوژ تک طبقه افقی Horizontal End Suction Centrifugal Pump
  2. بوستر پمپ های عمودی خطی Vertical In-Line Pump
  3. بوستر پمپ های اسپلیت کیس یا همان بوستر پمپ های دو مکشه Double Suction Centrifugal Pump Horizontal Split-Case or
  4. بوستر پمپ های عمودی توربینی Vertical Turbine Pump

همه ی این بوستر پمپ های قسمت فوق خود به گونه های مختلفی تقسیم می شوند.

در مورد بوستر پمپ های عمودی خطی باید بگوییم که این بوستر پمپ ها به انواع کوپلینگی صلب و کوپلینگی انعطاف پذیر تقسیم می شوند.

و همین طور بقیه موارد که می توان به استاندارد NFPA 20 مراجعه نمود.

اگر در فشار psi 60، gpm 1000باشد و در صورتی که تقاضای مورد نیاز gpm 500 باشد، آن گاه از بوستر پمپ آتش نشانی و آب عمومی یا مخزن اختصاصی تامین دست کم gpm 1500 نرخ جریان در فشار psi 60 انتظار می رود.

یک پاسخ اساسی درباره اندازه یک بوستر پمپ آتش نشانی که برای همه موارد مناسب باشد، هنوز وجود ندارد. باید که نرخ تقاضای بیشترین جریان از نقطه کارکرد نامی بوستر پمپ بعضی از بیمه گذاران و مراجع دارای قدرت اجرایی پمپ ( ۱۰۰درصد جریان و فشار ) تجاوز نکند ، اما دیگران مقداری بین نقطه نامی و نقطه بیشینه جریان را می پذیرند که البته به ندرت نقطه بیشینه جریان پذیرفته می شود.

بدون شک در واحد های خیلی بزرگ نصب یک بوستر پمپ اضافی کار بسیار متداولی است در این صورت حتی اگر که یکی از بوستر پمپ ها دچار مشکل شود شما دیگر در زمینه تامین آب کافی مشکلی را نخواهید داشت. با وجود این که بوستر پمپ آتش نشانی الکتریکی، روش بسیار مطمئن تری است اما باید به این نکته دقت داشت که این مورد هم به منبع تغذیه الکتریکی قابل اعتماد به شدت وابسته است. در این میان بوستر پمپ های آتش نشانی دیزل نیز می توانند که قابل اطمینان باشند اما بهتر است بدانید که آن ها هم به منبع تغذیه خاص خودشان یعنی سوخت دیزل نیازمند است.

استفاده همزمان از یک بوستر پمپ الکتریکی و یک بوستر پمپ دیزل آتش نشانیNFPA معمولا متداول ترین و مطمئن ترین روش برای واحد های بزرگ تر است. برای متریال و هم برای منحنی های عمل کرد این بوستر پمپ ها معمولا استاندارد هایی هم وضع کرده است. باید که یک بوستر پمپ آتش نشانی مطابق با استاندارد NFPA 20 باشد. در این مورد به نظر می رسد که در پمپ های آتش نشانی خصوصیات و منحنی عملکرد بوستر از نمونه های دیگر متفاوت می باشد. می توان گفت که با توجه به ماکزیمم بازده و مسائل اقتصادی ، بوستر پمپ های دیگر صنایع هم انتخاب می شوند اما این مورد در بوستر پمپ های آتش نشانی از اهمیت اول برخوردار نیست. زیرا که بوستر پمپ های آتش نشانی معمولا برای عملکردی مطمئن و برای تمام عمر طراحی می شوند. معمولا که در این بوستر پمپ ها ماکزیمم ایمنی و معیار های فشار خروجی کل از اهمیت بالایی برخوردار است.

FM چیست ؟

در واقع واحد فنی مستقل شرکت Factory Mutual Insurance است که برای سیستم ها و تجهیزات با ریسک بالا تأییدیه عملکرد صادر می کند. در واقع تأییدیه FM جزو الزامات و نیازمندی های NFPA در بوستر پمپ های آتش نشانی می باشد. و وجود تأییدیه FM در محصول معمولاً نشان دهنده آن است که از کیفیت خیلی بالا تری محصول نسبت به محصولات مشابه برخوردار است.

جزییات ساختار بوستر پمپ های آتش نشانی مطابق با استاندارد NFPA 20NFPA 20چیست ؟

NFPA 20 هم در واقع استانداردی در رابطه با بوستر پمپ های آتشنشانی می باشد. معمولا این استاندارد قوانینی جهت نصب و عملک رد بوستر پمپ ها، موتور های محرکه، کنتر لرها و اجزای کمکی آن ها دارد.

NFPA چیست ؟

انجمن ملی آتش نشانی آمریکا American National Fire Protection Association می باشد. جهت که جهت ایمنی در مقابل آتش استاندارد ها و اسنادی را وضع و منتشر می کند.NFPA و استاندارد هایش در مقایسه با سایر سازمان های مشابه، بسیار ارجحیت دارند و از این رو هم تمام سازمان های مشابه نیز به استاندارد های آن ها احترام می گذارند و به عنوان یک مرجع می شناسند.

به دو دلیل زیر اغلب سازندگان بوستر پمپ های آتش نشانی سعی می کنند که از استاندارد های NFPA تبعیت نمایند این دو دلیل عبارتند از :

  1. قابل احترام ترین و سخت گیرانه ترین استاندارد جهان در این زمینه استاندارد NFPA می باشد.
  2. از این استاندارد معمولا سازندگان تجهیزاتی مثل تولید کنندگان آب پاش های اتوماتیک، کابین های آتش و سیستم های خاموش کننده تبعیت می کنند، و هیچ گونه عدم انطباقی در کارکرد تجهیزات در صورت ساخت بوستر پمپ ها مطابق با این استاندارد بوجود نمی آید.
  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

مشخصات فنی چمن زن برقی GGP سری AL1 42 E

این دستگاه با الکتروموتور ۱۸۰۰W شرکت GGP-ALpina ایتالیا ،برای فضاهای سبز کمتر از ۱۰۰۰ متر مربع مناسب می باشد.از خصوصیات برجسته چمن زن برقی ۱۸۰۰ وات ،داشتن تعادل فوق العاده در زمین های شیب دار می باشد که دلیل این تعادل خوب هم چرخ های بلند آن است.یکی از مشکلات چمن زن ها مشخص نبودن پر شدگی سبد آن ها می باشد.که شرکت آلمینا در این محصول با نصب مانیتور سبد ،توانسته است که این مشکل را برطرف کند.ودیگر نیاز نیست که کاربر مدام سبد چمن را چک نماید و می تواند با خیالی آسوده تا پر شدن کامل سبد به کار خود به طور مداوم ادامه دهد وهنگامی که مانیتور هشدار داد اقدام به تخلیه سبد کند.

جهت کسب اطلاع از قیمت انواع تیلر باغی با برند GGP ایتالیا می توانید با کارشناسان فروش ما در صنعت فا تماس بگیرید .

چمن زن برقی AL1 42 E

منبع قدرت: الکتروموتور ۱۸۰۰W

مکانیزم برش : دارای جمع کننده و تخلیه عقب

نحوه تنظیم ارتفاع: مرکزی

مقدار عرض برش: ۴۲ سانتی متر

مقدار ارتفاع برش : دارای شش حالت از ۲۵ تا ۷۵ میلی متر

نوع سبد چمن : از جنس پلاستیک به ظرفیت ۵۰ لیتر

اندازه ی چرخ: ۱۵۰-۲۵۰ میلی متر

مقدار وزن خالص دستگاه : ۱۳ کیلوگرم

نوع دسته : مسطح همراه با سویچ ایمنی و قفل

  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

تقسیم بندی پمپ ها

تقسیم بندی پمپ ها : یکی از دستگاه هایی که برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرد پمپ است که این کار را انجام می دهد و نتیجه آن هم باعث افزایش انرژی پتانسیل ( فشار سیال عبوری از پمپ) و یا انرژی جنبشی (سرعت سیال و انتقال سیال) می شود. در تقسیم پمپ ها باید بگوییم که در صورت کلی پمپ ها به دو رده پمپ های دینامیکی و پمپ های جابجایی مثبت تقسیم می گردند .

لیست قیمت انواع پمپآب خانگی و صنعتی : قیمت پمپ

پمپ های دینامیکی : به پمپ هایی که در آن ها انتقال انرژی به سیال به صورت دینامیکی صورت می گیرد پمپ های دینامیکی می گویند

پمپ های جابجایی مثبت : پمپ هایی که سیال توسط آنها جابجا می شود را پمپ های جابجایی مثبت می گویند.

نحوه انتقال انرژی به سیال در واقع عمده تفاوت این دو نوع پمپ است. ما در این مبحث با یک مثال ساده تمایز این دو نوع پمپ را برای شما بیان می کنیم.

مثالی که برای شما بیان می کنیم بسیار ساده و قال فهم است به طور مثال فرض کنید که قرار باشد تا تکه سنگی از سطح زمین به ارتفاع ١٠ متری انتقال داده شود. و این عمل باید به دو طریق انجام بگیرد.

روش اول : بستن سنگ به یک تکه نخ و چرخاندن و رها کردن ناگهانی آن سنگ به ارتفاع مورد نظر پرتاب کرد روش دوم : از طریق جا به جا کردن سنگ به طور مثال با استفاده از پلکان به ارتفاع ١٠ متری می توان که منتقل کرد.

دانستیم که برای این عمل در هر دو روش به سنگ انرژی خاصی به صورت پتانسیل داده می شود اما اتفاقی که در روش اول صورت می گیرد به صورت دینامیکی (سرعت) است و در روش دوم هم به صورت جابجایی که در نهایت هم سنگ به ارتفاع مورد نظر خودش منتقل می شود.

فهرست مطالب

تقسیم بندی پمپ ها

ما در جدول زیر و در تقسیم بندی مشخص شده نشان می دهیم که در صنعت از دو رده پمپ های دینامیکی و جابجایی مثبت انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام هم کاربرد های بسیاری را در صنعت دارد.

انواع پمپ ها

  • دینامیکی
  • توربو پمپ ها (سانتریفوژ) جریان شعاعی
  • جریان مخلوط
  • جریان محوری
  • جابجائی مثبت مخصوص انژکتور
  • رفت و برگشتی پیستونی
  • دیافراگمی
  • دوار دنده ای
  • پره ای
  • پیچی
  • پمپ های گریز از مرکز

کاربرد پمپ های گریز از مرکز

از این نوع پمپ بیشتر به دلایلی مثل داشتن کاربرد گسترده، هزینه پایین، و نگهداری راحت و تعمیرات آسان، در واحد های صنعتی استفاده می شود . برای انتقال آب و سایر سیالات سبک از این پمپ ها بیشتر استفاده می شود . معمولا می توان که برای پمپاژ دو قاب، خمیر و تراش های چوب و یا مواد سنگین دیگر از این پمپ های مزبور استفاده کرد. اما نکته مهم این که این مواد باید شرایط خاصی را هنگام پمپاژ داشته باشند. باید پروانه هایی با اندازه و اشکال متفاوت وجود داشته باشد تا پمپ های استاندارد مواد سنگین را نیز بتوانند انتقال دهند.

مهم ترین علتی که باعث شده تا کاربرد پمپ های گریز از مرکز تا این حد گسترش پیدا کند این است که در حین تعمیز پمپ ها معمولا پس از پیاده کردن لوله ها و بدنه پمپ ، کار بر روی قسمتهای داخلی آن نسبتا ساده است و همان طور که گفتیم همین سادگی تعمیرات و نیاز اندک به نگهداری و تعمیرات باعث شده است که کاربری بیشتری داشته باشد.

طرز کار پمپ

در واقع کار این پمپ بر اساس نیروی گریز از مرکز است. با وارد شدن به دهانه ورودی یا بخش مرکزی پمپ ماده در اثر چرخش پره ها به طرف بیرون رانده می شود . و مقدار حرکت سیال از آنجا که سرعت سیال در لبه بیرونی پروانه بیشتر است افزایش می یابد. و در این صورت است که با ورود سیال بیشتر به داخل پمپ، در بدنه پمپ که در بر گیرنده پروانه پمپ است مقدار حرکت سیال افزایش می یابد و سپس با فشار از دهانه خروجی پمپ سیال به بیرون رانده می شود.

  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

موتور برق المکس ژاپن | ELEMAX

موتور برق المکس ژاپن با مصرف سوخت بنزینی و گازوئیلی و قیمت مناسب در انواع مسافرتی و کیفی و سری ۲kav تا ۵kav با صنعت فا تماس بگیرید   : شرکت SAWAFUJI ELECTRIC CO., LTD در سال ۱۹۰۸ توسط Mr.Chuzo Sawafuji در ژاپن تاسیس شد این شرکت یک شرکت تولید کننده انواع موتور برق , ژنراتور , و سایر دستگاه های الکتریکی می باشد و یکی از برند های معروف در بازار صنعت جهان می باشد . این شرکت فعالیت خود را بر پایه سه محصول زیر شروع کرد.

شماره ۱: دستگاه های الکتریکی خودرو برای وسایل نقلیه بزرگ تجاری (کامیون و اتوبوس)

شماره ۲: ژنراتورهای موتور (تا ۲۵ کیلووات)، مبدل ها، دستگاه های کنترل برای ژنراتورها.

شماره ۳: یخچال برقی سیار AC / DC با نام تجاری “Engel”

شرکت SAWAFUJI ELECTRIC CO., LTD تا به امروز سعی کرده است تا نام تجاری خود را همیشه به عنوان یک تولید کننده پیشرو در بالاترین سطح جهانی حفظ کند و از طرفی تولید انواع محصولات الکتریکی با کیفیت و مصرف پایین انرژی به همراه راندمان بالا و طول عمر زیاد هدف اصلی شرکت SAWAFUJI ELECTRIC CO., LTD بوده است . شرکت صنایع Sawafuji Electric Ltd ELEMAX نام اصلی تولید کننده نام تجاری است و در حال حاضر به صنعت، اجاره، ساخت و ساز و مشتری حرفه ای که نیاز به کیفیت بالا در جهان عرضه می شود.

موتور برق المکس

ویژگی های برتر موتور برق های گازوئیلی المکس ژاپنی

موتور برق ژاپنی برند المکس خواستاران زیادی دارد و این نشان از کارکرد درست و عالی محصولات المکس است . نمی توان منکر این نیز شویم که موتور برق های ژاپنی با هر بندی در بازار دنیا به ویژه بازار ایران حرف اول رو می زنند . برخی از ویژگی های موتور برق المکس ژاپین در زیر آمده است.

  • کیفیت بالای محصول
  • وجود قطعات یدکی لازم در کنار پکیج محصول
  • طول عمر بالای محصول در استفاده مداوم
  • قدرت و راندمان بالا
  • تنوع محصولات برای رفع نیاز های کاربردی
  • خدمات پس از فروش مناسب

ویژگی های موتور برق مسافرتی المکس ژاپن

فناوری پیشرفته در طراحی و تولید

طراحی نوین چند قطبی و سرعت بالای موتور و از طرف دیگه پایین آوردن حجم و وزن موتور موجب شده است تا یک موتور برق کیفی ؛ مسافرتی بسیار ایده آل تولید شود .

موتور هوندا ۴-stroke

استفاده از موتور هوندا با استاندارد صنعتی جهت قابلیت اطمینان و دوام بالا در بطن سیستم تعبیه شده است که با یک استارتر جهت توقف در عقب موتور برق مسافرتی راه اندازی می شود.

از دیگر ویژگی های موتور المکس پرتابل می توان به طول عمر بالا در مصرف متداوم و طولانی مدت اشاره کرد. همچنین سطح ایجاد صدای بسیار پایین از برتری های این موتور برق کیفی است. این حالت منحصر به فرد برای حالت سکوت SHX1000 طراحی شده و سطح صدای بسیار پایین را با ۳/۴ بار فراهم می کند.

حجم کم و سبک وزن بودن

وزن SHX1000 فقط ۱۳٫۶ کیلوگرم است، SHX2000 تنها ۲۱ کیلوگرم وزن دارد، کمتر از نصف وزن ژنراتور متعارف ظرفیت مشابه است.

  • reza saeidy