طراحی سایت - سئو سایت

طراحی سایت - سئو سایت - بهینه سازی سایت

طراحی سایت - سئو سایت

طراحی سایت - سئو سایت - بهینه سازی سایت

طراحی سایت - طراحی وب سایت - ساخت سایت- سئو سایت - بهینه سازی سایت -سئو و بهینه سازی سایت

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی وب سایت چیست ؟

طراحی وب سایت: تحول در دنیای تکنولوژی و گسترش ارتباطات موجب فراگیری چشم گیر طراحی وب سایت در دنیای امروزی شده است. به طوریکه داشتن وب سایت اختصاصی در هر شرکت و سازمانی از ارکان اصلی می باشد . از این رو طراحی وب سایت قدرتمند و تاثیرگذار ، متناسب با سلیقه و علایق روز مشتری اهمیت زیادی پیدا کرده است. مقوله طراحی وب سایت شامل بخش های مختلف :طراحی قالب سئو(بهینه سازی) و پشتیبانی سایت می باشد که برای موفقیت در طراحی وب سایت باید به مهارت های لازم  در هر بخش تسلط کامل داشت.

 

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت در آینده:

برای پیش بینی وضعیت وب سایت ها و طراحی آنها ، باید عوامل کلیدی که پتانسیل ایجاد تحولات در آینده را دارند بررسی شوند.

طراحی وب سایت ریسپانسیو  یا adaptive :

با توجه به گسترش روز افزون استفاده از تبلت و گوشی های هوشمند و گجت های پوشیدنی در ابعاد گوناگون مهم ترین و قطعی ترین چشم اندازی که از طراحی وب سایت در چند سال آینده می توان مطرح کرد ریسپانسیو بودن(واکنشگرا) آنهاست. عمده استفاده افراد از اینترنت با گجت های هوشمند در ابعاد مختلف است و این روندی صعودیست از این رو در طراحی الویت عملکرد درست سایت بر این دستگاه هاست. قابلیت responsive کردن سایت از جمله ترفند های مورد استفاده طراحان می باشد. ب ظهور طیف جدید دستگاه های هوشمند یعنی گجت های پوشیدنی مثل ساعت و عینک هوشمند ، طراحی وب سایت با چالش های جدیدتری برای طراحی میشود.

از این رو تمایل برای طراحی وب سایت های به روش های نوین برای سازگاری با ابعاد هر صفحه نمایشی در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته ، از جمله  متدهای موفق طراحی وب سایت دو سال اخیر عبارتند از:

•    طراحی وب سایت pageless:

به سایت هایی گفته میشوند که به جای طراحی و ایجاد چندین صفحه ، تمامی محتوا در یک صفحه پویا نمایش داده می شود.
طراحی کارتی: با حذف قابلیت اسکرول کردن رابط کاربری جذابی ایجاد میکند ، طراحی صفحات به طوری که به بخش های مختلف تقسیم شده باشند ، به طوریکه نیاز به اسکرول صفحه نباشد از جمله روش های مورد استفاده طراحان امروزیست.

•    استفاده گسترده از انیمیشن ها در طراحی وب سایت :

با توجه به تغییر الگوی سلیقه ای کاربران استفاده از رسانه دارای الویت نسبت به مطالب و محتوا خام میباشد.

•    تغییر متد های بهینه سازی گوگل :

با تحولات عظیم در دنیای مجازی و افزایش کاربران حرفه ای گوگل برای نتیجه گرفتن در این زمینه همانطور که پیوسته در خال ایجاد تغییر در متد های سئو بوده باید تغییر اساسی را ایجاد کند به طوریکه نتایج بر اساس نیاز کاربران رتبه بندی شوند تا محتوا.

استفاده Cloud computing  در طراحی وب سایت

سرعت کم ناشی از افزایش انیمیشن و طراحی های خلاق که  باعث سنگین شدن سایت می شود از نظر کاربران قابل قبول نیست از این رو با تکنولوژی Cloud computing این مشکل تا حدی قابل حل است.

طراحی وب سایت وب نوش برای مشاوره طراحی سایت و ارائه خدمات طراحی وب ، سئو وب سایت ، بهینه سازی وب سایت ، طراحی قالب html و پشتیبانی وب سایت ... به مشتریان خود می باشد .

 

برای مشاوره  رایگان می توانید تماس بگیرید : 02166515088

  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

پدیده ایست که امروزه وارد زندگی ما انسانها شده و به سرعت همه گیر شده است. تجارتی که انسانها بیشتر در دفتر کارشان و یا خانه هایشان نشسته و یا بر روی سکوی کشتی و یا رستوران قطار نشسته و داد و ستد میکنند. کارفرمایانی که با یک آلارم متوجه میشوند که کسی در یک فاصله دور از آنها کالا و یا خدماتی را خواسته است و بدون آنکه باهم صحبتی را انجام داده باشند پول به حسابشان ریخته است و آنها باید این کالا را به دست مشتری برسانند و یا کاربرانی که در همه حال دوست دارند خرید کنند و حوصله رفتن به پاساژها و یا مراکز خرید و خدمات را ندارند و مایل هستند که تنها با چند کلیک و تایید، وجه را واریز کرده و کالا را دم در خانه شان تحویل بگیرند آنهم زمانی که خودشان دوست دارند. اینها همه تجارت الکترونیک هستند.

خیلی ها حتی نمی دانند که این نوع از تجارت از کی شروع شده و چه تاریخچه ای را دارد، آنها فقط سایت های فروشگاهی را دوست دارند چرا که در وقتشان صرفه جویی میکند و یا هر سایت دیگری که به آنها خدمات میدهد. راستش برای ما هم مهم نیست که چه کسی اولین بار سایت فروشگاهی زده است و یا داستان اولین استوک فروشی اینترنتی چه بوده است و چه کسی پیش قدم شده است که برای شما صحبت کنیم، هرچند این اطلاعات برای ما مهم و جذاب بوده است و شاید برای شما هم باشد.

تجارت الکترونیکتجارت الکترونیک در حقیقت انجام هر گونه کار تجاری است که از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام میشود. تجارت الکترونیک پدیده نوظهور معاصری است که در سایه گسترش زیر ساخت های ارتباطات شکل گرفته است که هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد.

تجارت الکترونیک در ایران بسیار نوپاست و ما تنها در سالهای اخیر با معرفی و حضور جدی سایت های فروشگاهی و یا آگهی و یا خدمات محور و ... مواجه شده ایم که اتفاقا به سرعت در حال افزایش هستند و توانسته اند اعتماد کاربران را به خود جلب کرده و موفق عمل نمایند ولی با اینحال هنوز راه طولانی در پیش است. چیزی که ما در واقعیت با ان مواجه هستیم تلفیق تجارت سنتی و تجارت الکترونیک در ایران است که به هم تنیده شده اند که البته با توجه به رشد تجارت الکترونیک نقش تجارت سنتی در آینده کمتر و کمتر خواهد شد.

دسته بندی تجارت الکترونیک

ما در اینجا سعی میکنیم مختصرا انواع تجارت الکترونیک را به شما معرفی کنیم. در حقیقت تجارت الکترونیک را از حیث تراکنش ها می توان به زیربخش های زیر تقسیم کرد.

ارتباط بنگاه با بنگاه (شرکت با شرکت) در این نوع از تجارت بنگاه های تجاری و یا همان شرکت ها با هم در ارتباط هستند که به اختصار B2B می نامند. سایت alibaba.com یک نمونه موفق است که توانسته طیف بسیار زیادی از شرکت ها را در سایت خود گرد آورد تا آنها بتوانند با داشتن صفحه مخصوص خود خدمات خود را عرضه کنند.

ارتباط بنگاه با مصرف کننده (شرکت با مصرف کننده) این نوع از تجارت الکترونیک بصورت ارائه خدمات و محصولات از طرف یک شرکت به مصرف کنندگان می باشد که به اختصار B2C نامیده میشود. فروشگاه های اینترنتی رایج ترین نوع این نوع از تجارت الکترونیک است. نمونه های زیادی از فروشگاه ها وجود دارد که شما تاکنون از آنها خرید کرده اید.

ارتباط مصرف کننده با بنگاه (مصرف کننده با شرکت) این نوع از تجارت الکترونیک به صورت معکوس حالت قبل است و در اینجا اشخاص حقیقی خدمات خود را به شرکت ها عرضه میکنند که به اختصار این نوع را C2B می گویند. شما به عنوان یک مدیر شرکت می توانید سایتی را فرض کنید که همواره نیروهای موردنیازتان را در آنجا ببینید و با آنها همکاری کنید حال تمام وقت، پروژه ای و یا پاره وقت.

ارتباط مصرف کننده با مصرف کننده نوعی از تجارت الکترونیک است که مصرف کننده ها می توانند خدمات خود را به دیگر مصرف کننده ها عرضه کنند. این نوع از تجارت الکترونیک به اختصار C2C نامیده می شود. این نوع تجارت الکترونیک در بستر یک سات آگهی اتفاق بیفتد.

اینها موارد مهم برای کاربران، تاجران و اشخاص حقیقی هستند که می تواند در کسب و کار آنها تاثیر گذار باشد هرچند انواع مختلفی دیگری از تجارت الکترونیک وجود دارد.

ارتباط بنگاه با سازمان دولتی تعاملاتی است که در بین بنگاه ها و سازمانهای دولتی اتفاق می افتد. این نوع از تجارت الکترونیک به اختصار B2A نامیده میشود. شما میتوانید به سایتهای دولتی فکر کنید که تمام پروسه محاسبه و پرداخت مالیات شما را بر عهده دارند.

ارتباط دولت و شهروندان هم نوعی از تجارت الکترونیک است. خدمات دهنده در اینجا دولت و یا سازمانهای دولتی به مردم جامعه می باشد. G2Cاختصار این نوع از تجارت الکترونیک می باشد. خدماتی مثل ثبت نام شما در یارانه، وام ازدواج، بانکداری الکترونکی، پرداخت عوارض شهرداری و ... در این تعریف گنجانده می شوند.

ارتباط دولت با دولت این نوع از تجارت الکترونیک به اختصار G2G نامیده می شود. ارتباط بانکی بین دولتها در این نوع از تجارت الکترونیک تعریف میشود. (مردم ایران بواسطه تحریم بخش از تجارت الکترونیک کم آسیب ندیده اند)

هدف ما از گفتن این دسته بندی ها در تجارت الکترونیک آشنایی مختصر با دنیای تجارت الکترونیک و اساس آن است. شاید اکنون به این مساله فکر میکنید که آخرین خدماتی که از طریق اینترنت دریافت کرده اید در کدام دسته بندی بوده است؟ شاید به این فکر میکنید که آیا می توانید خدمات خود را به عنوان یک فرد عادی، به عنوان مدیر یک شرکت، به عنوان یک سازمان چگونه عرضه کنید و از پتانسیل این پدیده نوظهور استفاده کنید و ثروت خود را افزایش دهید. هر سوالی که به عنوان یک علاقمند و یا یک تاجر به ذهن تان بیاید مهم نیست که چه باشد، مهم اهمیت تجارت الکترونیک در زندگی روزمره ماست که دیگر نمی توان آن را نادیده گرفت.

تجارت در ایرانِ امروز تلفیقی از تجارت سنتی و تجارت الکترونیک است. برخی از کارفرمایان و مشتری ها در برابر داشتن و استفاده تام از این پدیده برای خود و کسب و کارشان مقاومت می کنند و در حالتی از خواستن و نخواستن قرار گرفته اند ولی درک کرده اند که امروزه نادیده گرفتن تجارت الکترونیک می تواند به ورشکستگی شرکت ها بیانجامد و یا خریداران را مجبور کند که با نخریدن کالای مورد نیازشان از یک فروشگاه اینترنتی، ساعت های طولانی را صرف رفت و برگشت به بازار کند.

جالب است بدانید که ما با کارفرمایانی مواجه شده ایم که هم از ما درخواست طراحی سایت را داشته اند و هم اینکه بواسطه عدم اطلاع از توانمندی یک سایت حاضر به پرداخت مبلغ کافی برای آن نبوده اند و هزینه کردن برای یک کاتالوگ کاغذی که در اولین فرصت دور ریخته میشود را به هزینه کردن برای سایت ترجیح داده اند. میخواهیم بگوییم که به عنوان کسی که تجارت میکنیم همه ما مجبور به وارد شدن در دنیای بزرگ تجارت الکترونیک هستیم.

بخش عمده ای از مطالعات اخیر ما در حوزه تجارت الکترونیک معطوف به چگونگی راه اندازی کسب و کارهای این چنینی بوده است. بی شک کسی که هیچ ذهنیتی از خواست و نیاز کاربران در یک فروشگاه اینترنتی نداشته باشد نمی تواند یک طراحی سایت فروشگاهی قابل قبول را برای شما انجام دهد. چرا که به عنوان مثال وقتی وارد مقوله نیازمندیهای سایت های فروشگاهی میشویم علیرغم اشتراکات اساسی این فروشگاه ها در اساس فروشگاه همچون امکان نمایش، سفارش و پرداخت پول تفاوت های زیادی را باهم دارند که بایستی به دقت رعایت شود.

تجارت الکترونیک

امکانات مورد نیاز نرم افزاری یک سایت فروشگاهی لباس به هیچ عنوان تماما مشابه یک سایت فروشگاهی موبایل نیست. مگر اینکه شما تنها به داشتن یک آلبوم اینترنتی با امکان فروش به جای سایت فروشگاهی موردنیازتان بسنده کنید.

  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس :  امروزه استفاده از cms های رایگان نسبت به cms های اختصاصی رواج بیشتری دارد. یکی از این cms (سیستم مدیریت محتوا) وردپرس است . که محبوبترین cms در دنیا می باشد . وردپرس در پایه ریزیش برای طراحی وبلاگ و برخی از وب سایت های سایده شرکتی است . که در این کار بسیار موفق و قدرتمند عمل کرده است. در حال حاضر آماری که وب سایت w3techs ارائه نموده است . وردپرس 26.6 درصد وب سایت های موجود را شامل می شود که در حدود یک چهارم وب سایت های اینترنتی می باشد .

در آمار های اخیر نیز استفاد ه از وردپرس در ایران در حدود 4. درصد بوده که از این آمار برای وب سایت هایی است که دارای دامنه .ir می باشند . در زیر جدول استفاده از cms های رایگان در ایران را می توانید مشاهده نمایید .

 

طراحی سایت با وردپرس

در این مقاله قصد دارم مزایا و معایب طراحی سایت با ورد پرس را برایتان تشریخ کنم :

مزیت های طراحی سایت با وردپرس

1-    وردپرس رابط کاربری آسان و روانی دارد : یکی از دغدغه های کاربران و مدیران سایت در  نحوه استفاده از رابط کاربری وب سایت ها می باشد . سیستم مدیریت وردپرس به دلیل اینکه برای طراحی وبلاگ توسعه داده شده است . دارای رابط کاربری بسیار آسان می باشد . که هر کاربری بدون داشتن دانش زیاد در زمینه طراحی سایت می تواند پشتیبانی سایت وردپرسی را به عهده بگیرید .

2-    نصب و بروز رسانی آسان در طراحی سایت با وردپرس : وردپرس دارای سیستم  مدیریت محتوای است که می توانید بر روی انواع مختلفی از سیسم عامل ها نصب و راه اندازی کنید .  همچنین این سیستم دارای نگارش غیر رسمی و قابل حمل نیز می باشد که می توانید از آن هم استفاده نمایید . وردپرس را می توانید در زیر 5 دقیقه نصب و در مدت زمان اندکی آن را به نسخه جدید انتقال دهید. ارتقاء وردپرس در بین سایر سیستم های تولید محتوا راحتر است .

3-    پشتیبانی قدرتمند وب سایت ها از سیستم وردپرس : وردپرس توسط افراد خلاق و باهوش که به دنیای برنامه های متن باز علاقه مند هستند در انجمنها و وب سایت های مخصوص پشتیبانی و توسعه داده می شود. توجه داشته باشید که وردرپرس به دلیل محبوبیت بالایی که دارد. هر روز به تعداد افزونه های رایگانش اضافه می شود و نسبت به سایر cms های رایگان بیشترین تعداد افزونه را دارد.

4-    هسته وردپرس قابل حمل است : وردپرس را می توانید به راحتی به صورت دستی با پشتیبان گیری از فایل ها و دیتابیس از سرویس میزبانی وب به یک سرویس میزبانی دیگر انتقال داد.

5-    مدیریت نوشه ها در وردپرس بسیار قدرتمند است : وردپرس برای تولید محتوا و وبلاگ طراحی شده است از این رو دارای سیستم قدرتمند برای مدیریت نوشته ها و برگه های خود در نظر گرفته است شما می توانید قبل از انتشار نوشته در وب سایت خود آن را در پیش نویس ذخیره و به صورت پیش نمایش ابتدا ببینید و در صورت نیاز به تغییر ، تغییرات را اعمال کنید و دوباره انتشار را بزنید. هم چنین می توانید در بین نوشته های خود از تصاویر ، ویدئو و فایل های صوتی نیز استفاده نمایید .

6-    تعیین سطح دسترسی برای کاربران در طراحی سایت با وردپرس به راحتی انجام می پذیرد

7-    هیچ سیستم محتوایی نمی تواند url های زیبایی که وردپرس ایجاد می کند را داشته باشد.

8-    سئو وب سایت وردپرسی ک در رابطه با این مورد در مقالات بعدی بیشتر بحث می کنیم ولی در کلامی خلاصه سئو وردپرس در بین سایر cms ها زبان زد می باشد و دارای قدرت بالایی است . به دلیل هسته سبک وردپرس و همچنین محتوا محور بودنش سئو سایت بالایی دارد.

معایب طراحی سایت با وردپرس

1- جدیدترین عیب طراحی سایت با ورد پرس امنیت پایین آن می باشد. با رشد روز افزون نرم افزار همیشه خطر امنیتی برای تمامی cms ها وجود دارد بخ حصوص برای وردپرس که محبوبیت زیادی هم دارد و همیشه در معرض تهدید است بنابر این مدیر وب سایت های وردپرسی باید همیشه خود را برای مقابله با این نرم افزارهای خطرناک از نظر امنیتی در سطح بالایی نگه دارد.

2-وردپرس در اصل برای طراحی وبلاگ مطلب پیاده سازی شده است . و برای طراحی سایت های بسیار مدرن و پیشرفته مانند فیس بوک  نمی توان ازش استفاده کرد.

3-تمپلت ها ، پلاگین ها ، و برخی از افزونه های کاربردی ارائه شده برای وردپرس بسیار گران هستند و پشتیبانی درستی از آنها نمی شود.

4-در کل وردپرس برای وب سایت هایی قابل استفاده است که محتوا محور هستند

  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت – مهم ترین عامل عامل بهبود بخشی و ارتقاء سطح کیفیت و عملکرد وب سایت و افزایش بازدهی و سودآوری در تجارت الکترونیک (e-commerce) : بهینه سازی سایت چیست ؟ بهینه سازی سایت (که گاهی با عنوان "بهینه سازی میزان کانورژن" (Conversion rate Optimization) نیز نام برده می شود) در واقع پروسه ایست که در آن وب سایت خود را به طور سیستماتیک هم از نظر عملکرد و هم از نظر کیفیت بهبود و ارتقاء می بخشیم تا بتوانیم با استفاده از آن به اهداف تجارت الکترونیک خود دست یابیم . لازم به ذکر است که در طراحی سایت ، بهینه سازی و سئو (SEO) دو مبحث متفاوت از هم هستند و می توانید از طریق سایر مقالات آموزشی موجود در وب سایت درباره مبحث سئو سایت نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید .

چگونه وب سایت را بهینه سازی کنیم ؟

فرآیند بهینه سازی سایت تقریبا از قواعد یکسانی همانند بهینه سازی میزان کانورژن پیروی می کند . در واقع گاهی حتی هر دو فرآیند را یکسان تلقی می کنند . با دنبال کردن فرآیند زیر به طور مستمر و مداوم ، می توان در بلند مدت به خوبی یک وب سایت را بهینه سازی کرد :

بهینه سازی سایت – WebSite Optimization

این پروسه از انجام گام های زیر تشکیل می شود :

1.    طرح ایده ها – تمام اجزاء و بخش های وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و با مرور تحلیل های خود نقاط ضعف وب سایت خود را پیدا کنید . بازخوردهای کیفی از جانب بازدیدکنندگان و کاربران سایت را جمع آوری کنید و بررسی کنید که چرا آن ها در صفحات وب سایت شما کاربری ندارند و آن ها را ترک می کنند . باید به تمام دلائل احتمالی آن فکر کنید و یک برنامه ریزی دقیق و درست و برای بهینه سازی سایتتان انجام دهید تا مشکلات ضعف عملکرد سایت را برطرف سازید .


  • ۰
  • ۰

طراحی سایت با جوملا

طراحی سایت با جوملا : یکی از پر طرفدارترین سیستم های مدیرت محتوا برای طراحی سایت سیستم مدیریت محتوای جوملا است که امروزه طراحی سایت با جوملا در ایران هم رواج بالایی دارد . در اصل می توان گفت بعد از طراحی سایت با وردپرس ، طراحی سایت با جوملا گزینه محبوبی است . جوملا به دلیل انعطاف پذیری بالا ، رایگان بودن ، مدیریت محتوای برتر ، امنیت خوب  یکی از سیستم های موفق در طراحی سایت می باشد در این مقاله قصد دارم در رابطه  طراحی سایت با جوملا بیشتر براتون شرح دهم .

 

طراحی سایت با جوملا

 

چرا طراحی سایت با جوملا ؟

همان طور که گفتیم  جوملا سیستم مدیریت محتوای رایگان و کد باز است و بیشتر برنامه نویسان php به راحتی می توانند به هسته ی این سیستم نفوذ کرده و کدهایی را برای خود ایجاد کنند . جوملا ماژول محور است از این رو طراحی سایت با جوملا به سرعت انجام می شود . البته توجه داشته باشید به دلیل انعطاف پذیری بالای جوملا با گسترش دادن سایت ، وب سایت سنگین تر می شود .  یکی از معایب جوملا هم همین سنگین بودن هسته ای آن است. البته توجه داشته باشید که جوملا  کد باز است و برنامه نویس می تواند به راحتی کدهای آن را ادیت کند و آن را به وضعیتی که ایده آل است انتقال دهد. این هم مزیت این سیستم مدیریت محتوا است .

طراحی سایت با جوملا خیلی آسان است و می توان وب سایت های شرکتی ، شخصی ، سازمانها و حتی وب سایت های خبری را به راحتی با آن راه اندازی نمود.

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت آموزشی

آموزشگاه های علمی، هنری و یا فنی و یا رانندگی و غیره  از مراکزی هستند که مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب میکنند. شما به عنوان مدیر و یا مالک یک آموزشگاه یقینا به یک وب سایت دارید تا بتوانید خدمات و سرویس های خاصی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

یقینا شما تاکنون تمام مراحل ثبت نامی مخاطبانتان در آموزشگاه را به صورت سنتی و کاغذی انجام داده اید ولی بدانید که ورود به فضای مجازی می تواند هم برای شما و هم برای مشتریانتان مفید باشد.

طراحی سایت آموزشگاه

تصور کنید که شما برای آموزشگاه خود سایت طراحی کرده اید و امکان ثبت نام آنلاین را در طراحی سایت آموزشگاه خود لحاظ کرده اید و مشتریانتان می توانند بدون آنکه مسافت طولانی را آمده و اینکار را انجام دهند از خانه و یا محل کار خود اینکار را انجام دهند. این کار می تواند برای هر دو طرف خوشایند باشد. ما در اینجا مختصری در مورد یک سایت آموزشگاه و طراحی سایت آموزشگاه با شما صحبت میکنیم.


  • ۰
  • ۰

الگئوریتم freshness و تاثیر آن در سئوی سایت : سئو سایت وب نوش همیشه دنبال بروز رسانی های الگوریتم های گوگل است تا با استفاده از آنها بهترین نتایج را برای پروژه های سئو خود پدید آورد .لذا تیم سئو وب نوش بخشی از زمان خود را صرف آموزش می کند تا همیشه بروز و آماده باشد.

برای مشاوره سئو و بهینه سازی وب سایت می توانید با متخصصین با تجربه وب نوش تماس بگیرید .

الگوریتم Freshness و سئو سایت

گوگل همیشه قبل از اینکه الگوریتم های خود را منتشر کند همیشه در رابطه با نحوه عملکرد آنها پیشاپیش اطلاعتی را عرضه می کند. یکی از این الگوریتم ها به نام Freshness که جدیدترین الگوریتم های گوگل است و در سال های اخیر منتشر شده است . هدفش رار روی محتوای سایت گذاشته است و بهترین مطالب را در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار می دهد. وقتی کاربران دنبال اخبار یا مطالب تازه با عناوین خاص هستند ، بهترین و جدیدترین مطالب را برای کاربر ارائه می کنند . شاید مطلبی در یک سایت خبری قدرتمند نوشته شده باشد ولی اگر همان مطلب را جدیدا با محتوای سئو بیس در یک سایت کم قدمت منتشر دیده باشد در رتبه های بالا می آورد.

 

الگوریتم Freshness

 

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت املاک

طراحی وب سایت املاک : امروزه برای اینکه بخواهیم ملکی را بخریم یا اجاره کنیم اولین جایی که سراغش می رویم . اینترنت است و دنبال سایتی می گردیم که آگهی املاک برای فروش و اجاره را گذاشته اند .امروزه حتی افرادی که سررشته ای از جستجو در اینترنت ندارند هم از اطرافیان خود برای اینکار استفاده می کنند . تا بتوانند ملک مورد نظر خود را انتخاب و اجاره کنند یا بخرند. طی سالهای اخیر خیلی از صاحبان املاک به خصوص قشر جوان که در این ار هستند به سراغ ما آمده اند و خواستار طراحی سایت املاک از ما شده اند.با تمام تفاسیر می توانیم بگوییم که امروزه به نظر می آید که وجود وب سایت برای هر املاک حتی اگر این املاک جزئی هم باشند نیازمند وب سایت هستند . در زیر امتیازات داشتن طراحی سایت املاک برای تمام املاکی های  را بیان می کنم .

 

طراحی سایت املاک

 

مزایای طراحی سایت املاک

  1. طراحی سایت املاک بزرگترین مزیتش بالا بردن سرعت انتخاب از طرف مشتری است . و نیاز زیادی به مشاوره ندارد . فرد با وارد شدن به  وب سایت املاک به راحتی در فایل های موجود می تواند بهترین مورد را برای خرید یا اجاره برگزیند .
  2. مزیت دیگر برای صاحب املاک این است که برای مشاوره که کار خسته کننده ای است زیاد وقت نمی گذارد.
  3. سومین مزیت این است که صاحب املاک می تواند به راحتی  جدید ترین فایل ها یا ملک های موجود را در وب سایت ارائه نماید . همچنین می تواند به راحتی مبالغ و ... را برای فایل های دیگر ویرایش نماید .
  4. بزرگترین امتیاز برای صاحب املاک این است که مشتریان خود را حفظ کند و از طریق این مشتریان مشتری دیگری را نیز جذب نماید . رقابت بسیار شدید است در این مورد.
  • ۰
  • ۰

چند اشتباه که درباره طراحی سایت باید از آنها اجتناب شود : پس از گذشت مدت زمانی از طراحی و ساخت یک وب سایت ، بنا به دلایل مختلف از جمله به روز رسانی هایی که در فضای وب انجام می شود ، به روز رسانی های زبانهای برنامه نویسی و اسکریپتهای وب ، اضافه کردن ویژگی های جدید ، تغییر در ظاهر سایت و سایر موارد ، وب سایت ایجاد شده نیز نیاز به تغییرات و به روز رسانی و در کل بازطراحی پیدا می کند . در این مقاله به چند اشتباه رایج که در باز طراحی سایت ممکن است مرتکب شوید و باعث جلوگیری از موفقیت کار شما می شود اشاره خواهم کرد .

اشتباه در طراحی سایت

استفاده از محتوای کهنه و قدیمی پس از باز طراحی سایت

بیشترین اشتباه رایجی که در بازطراحی پروژه های وب مشاهده می شود این است که وقتی شرکتی تصمیم می گیرد جلوه ظاهری وب سایت خود را نو نما کند ، یا حتی پلتفرمی که سایت بر روی آن بنا شده را تغییر دهد ، برای به روز رسانی و تامین محتوای وب سایت هیچ برنامه و عملکردی ندارد .

محتوای با کیفیت ، یعنی محتوایی که منحصر به فرد و متناست (با مخاطبین سایت) و به روز و زمان بندی شده باشد ، مهمترین مولفه یک وب سایت موفق است . البته سایت باید ظاهری جذاب و عملکردی مناسب داشته باشد ، اما مهمتر از آن محتواست که کاربران وب را جذب سایت شما می کند و همینطور باعث می شود که افراد مخاطب سایت شما بشوند و در آینده هم برای دیدن محتوای تازه به صفحات وب سایت شما سر بزنند و بازدید از سایت شما را به دیگران هم توصیه کنند و آن را به اشتراک بگذارند .

اگر شما با طراحی پیشرفته وب سایت خود را بازطراحی کنید ، اما به راحتی همان محتوای سابق سایت را بر روی صفحات آن بارگذاری کنید و یا اینکه برای تامین محتوا آن برنامه ای نداشته باشید و ضعیف عمل کنید ، بازدهی و نتیجه ای که در بهترین حالت از آن بازطراحی نصیبتان می شود ، یک پیشرفت اندک و متوسط در جذب کاربر و مخاطب خواهد بود .

اغلب اوقات ، شرکتها گمان می کنند که می توانند با بازطراحی سایتشان عملکرد و ظاهر وب سایت را ارتقاء و بهبود بدهند و همان محتوای سابق را با اعمال کمی تغییر در ظاهر آن بر روی سایت جدید قرار دهند و مخاطبین را از این طریق جذب کنند و تامین و به روز رسانی محتوا را به آینده و زمانی دیگر موکول کنند . همانطور که حدس زدید ، این " زمانی دیگر " در حقیقت هرگز نخواهد رسید و سایت با همان محتوای تاریخ گذشته به حال خودش رها می شود تا اینکه پس از گذشت مدت زمانی دوباره وب سایت نیاز به بازطراحی پیدا کند و دوباره همین فرآیند تکرار می شود .

نادیده گرفتن و غفلت از سایر دستگاه ها از جمله موبایل در طراحی سایت

امروزه در دنیای وب ، بازدید کنندگان و کاربران وب از دامنه وسیع و حجم سرسام آوری از دستگاه ها برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند که هر کدام دارای ابعاد نمایشگر متفاوتی هستند . اگر در طراحی یا باز طراحی سایت تان به این مسئله توجه نداشته باشید ، اینگونه در واقع شما دامنه وسیعی از کاربران وب را نادیده گرفته اید . در اصل باید طراحی سایت ریسپانسیو ( واکنشگرا) را مد نظرتان قرار دهید .

یکی از نکات مهم در امر طراحی سایت در نظر گرفتن ابعاد مختلف نمایشگرهاست ، به ویژه موبایل ها .

توجه به بهینه بودن سرعت عملکرد و بارگذاری صفحات وب سایت در باز طراحی سایت

بازدید کنندگان وب سایت ، از طریق هر دستگاهی ، توقع دارند که سایت برایشان به سرعت بارگذاری شده و به نمایش در بیاید . سایت هایی که سرعت لازم در بارگذاری را ندارند ، بسیار احتمال از دست دادن بازدید کننده و ترافیک را خواهند داشت . این امر برای موتورهای جست و جو از جمله گوگل نیز بسیار حائز اهمیت است و سایت هایی که از سرعت بارگذاری بالاتری برخوردار هستند را بهتر در نمایش نتایج جست و جو نشان می دهد و در نهایت سایت پر سرعت از اعتبار و ترافیک بالاتری برخوردار می شود .

دست کم گرفتن اهمیت و تاثیر طراحی سایت با کیفیت

اغلب شرکتها برای صرفه جویی مالی در هزینه های پروژه ، از پرداخت هزینه برای طراحی با کیفیت خودداری می کنند و از قالبهای آماده برای وب سایتشان استفاده می کنند و این قطعا یک اشتباه در طراحی سایت است .
طراحی سایت مفهومی فراتر از ایجاد صفحات وب با ظاهری زیباست . در واقع کار یک طراح سایت این است که با استفاده از نمونه های قبلی که دیده و تجربیاتش و همچنین مهارتهایی که در زمینه توسعه وب دارد ، بهترین طرح ممکن را متناسب با اهداف وب سایت و همچنین مخاطبین آن ارائه کند . موفقیت در این مسئله تقریبا غیرممکن است زمانی که شما به طور دلخواه از یک گالری برای وب سایتتان قالب آماده ای که صرفا ظاهر خوبی دارد انتخاب می کنید و از آن برای طراحی سایت خود استفاده می کنید . اینکار از دیدگاه راهبردی برای رسیدن به هدف از ایجاد وب سایتتان کاملا اشتباه است .

عدم تست پروژه پس از باز طراحی سایت

یکی دیگر از مراحل مهم و اساسی یک پروژه طراحی سایت که معمولا نادیده گرفته می شود ، مرحله تست وب سایت است . این مرحله شامل تست عملکرد و اطمینان از کیفیت کار است که البته به گونه ای نیازمند تست کاربری نیز می باشد . درست است که انجام دقیق و کامل مرحله تست وب سایت به هزینه های پروژه می افزاید ، اما گذشتن و اهمیت ندادن به این مسئله مانند این است که شما تاس بریزید و انتظار بهترین نتیجه را داشته باشید . اگر پروژه موفق شود که از خوش شانسی است ، در غیر این صورت هزینه بازنگری و یافتن معایب و خطاهای پروژه بسیار برای شما گران تر تمام می شود نسبت به اینکه پیش از راه اندازی سایت آن را دقیق و کامل تست فنی می کردید .

عدم برنامه ریزی درست و مناسب برای اتفاقات پس از راه اندازی سایت

راه اندازی یک وب سایت جدید کمی هیجان انگیز است ، اما این تازه شروع کار برای برنامه ریزی یک پروژه موفق است . برای اینکه حقیقتا بر روی کیفیت وب سایت جدید سرمایه گذاری کنید ، باید برای زمان پس از راه اندازی آن نیز برنامه داشته باشید . این برنامه ریزی شامل مواردی چون نظارت بر ترافیک سایت ، تامین محتوای به روز و مناسب برای مخاطبان آن ، و هچنین سایر موارد از جمله توسعه و پیشرفت های آتی وب سایت بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید می باشد .

منبع : سئو سایت ، پشتیبانی سایت وب نوش

  • reza saeidy
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت فروشگاهی : طراحی سایت فروشگاهی یا همان فروشگاه اینترنتی ، در اصطلاح به وب سایت هایی اطلاق می شود ، که به صورت آنلاین اقدام به خرید و فروش کالا و یا خدمات در فضای مجازی می کنند.

طراحی سایت فروشگاهی برای چه کسب و کار هایی مناسب است ؟
طراحی سایت فروشگاهی باید چه ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشد؟
در طراحی سایت فروشگاهی به چه نکات و ویژگی هایی باید توجه داشته باشید ؟
در ادامه این مقاله علاوه بر پاسخ این سوالات ، از صفر تا صد نحوه ی طراحی سایت های فروشگاهی آشنا می شوید ، با وب نوش وب را بنوشید...!

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

انواع طراحی سایت فروشگاهی

وب سایت های فروشگاهی با توجه به هدفی که از طراحی دارند ، در انواع و مدل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به برخی از این موارد اشاره میکنیم:

طراحی سایت B2B :

این نوع از طراحی وب سایت فروشگاهی ، برای برقراری ارتباطات تجاری و خرید و فروش اینترنتی بین تاجران و دارندگان کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سایت های فروشگاهی عمده فروش بوده و برای کاربران عادی سرویسی ارائه نمی دهند.

طراحی سایت B2C :

اغلب وب سایت های فروشگاهی از این نوع بوده و در آن ها خرید و فروش بین تاجران و صاحبان کسب و کار با افراد معمولی و مشتریان انجام می شود.

طراحی سایت C2C :

نمونه ی بارز این سایت در ایران ، وب سایت دیوار و شیپور می باشند، در این نوع از سایت های فروشگاهی افراد عادی اقدام به خرید و فروش اجناس و خدمات خود می کنند. طراحی سایت فروشگاهی C2C واسطه ها را از میان برداشته و به صورت مستقیم خرده فروشان با خریداران در ارتباط بوده و محصول و خدمات خود را به فروش می رسانند.

طراحی سایت G2B :

معاملات و مراوده هایی که دولت با صاحبان کسب و کار از طریق این وب سایت ها انجام می دهد ، شاید از وب سایت های G2B را نتوان به صورت مستقیم در دسته بندی وب سایت های فروشگاهی ارائه کرد ، ولی سایت هایی مانند وب سایت سازمان مالیات و... از این دسته می باشند.

طراحی سایت G2C :

ارائه خدمات مستقیم دولت به افراد عادی و مردم از طریق وب سایت های G2C صورت می پذیرد،  ارگان های دولتی مانند بیمه تامین اجتماعی ، وب سایت مربوط به یارانه های نقدی و ... را می توان در این دسته قرار داد.

هدف از طراحی سایت فروشگاهی

همانطور که از نام طراحی سایت فروشگاهی هم مشخص است ، این نوع وب سایت برای فروش و ارائه خدمات اینترنتی برای افراد طراحی و ساخته می شوند. سایت های فروشگاهی در انواع مختلفی بوده و با توجه به نوع محصول و برند می تواند دارای گرافیک و ظاهری کاملا متفاوت باشند.

ویژگی های سایت های فروشگاهی

در ادامه به معرفی و بررسی برخی از مهمترین ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی می پردازیم ، با وب نوش همراه باشید...

طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو


طراحی سایت ریسپانسیو ، یا همان طراحی سایت واکنشگرا ، قابلیتی است که باعث می شود ، وب سایت شما در تلفن های همراه ، بدون هیچگونه مشکلی و با سرعت بالا لود شده و افراد بتوانند از طریق گوشی تلفن همراه خود اقدام به وب گردی و خرید محصولات مورد نظر از سایت کنند. از آنجایی که امروزه استفاده از تبلت و تلفن های همراه هوشمند فراگیر شده ، ریسپانسیو بودن سایت به یکی از ملزومات در طراحی سایت ، و مخصوصا در طراحی سایت فروشگاهی تبدیل شده است ،
از طرفی ریسپانسیو بودن سایت بر روی سئو سایت نیز تاثیر گذاشته و به یکی از معیار های موتور های جستجو برای رتبه بندی سایت تبدیل شده است.

  • reza saeidy